4 Tips om gezond te blijven

4 Tips om gezond te blijven

0 57935
Was dit artikel nuttig? Like ons!

Over wat goed is voor de gezondheid wordt sinds de oudheid al gediscussieerd. In oude tijden werden ziektes vaak in verband gebracht met boze geesten of andere spirituele zaken. Men probeerde ook te genezen door middel van spreuken of magie.
In de middeleeuwen was een slechte hygiene de grootste bedreiding voor de gezondheid. Zo kon je overal ratten vinden. Deze ratten aten ook van onze voedselvooraden en deze ratten verspreidden ook ziektes als de pest.
Gelukkig zijn deze problemen tegenwoordig zo erg als vroeger en is een goede hygiene voor de meesten vanzelfsprekend.
Tegenwoordig vormt overgewicht de grootste bedreiding voor de gezondheid. Ondertussen heeft ruim 40 procent van de nederlandse bevolking last van matige tot ernstige vormen van overgewicht.
Hieronder geven wij enkele tips die je kan gebruiken om overgewicht te bestrijden.

Beweeg regelmatig

Regelmatig bewegen verkleint de kans op hart- en vaatziekten en de kans op overgewicht. Zorg er daarom voor dat je minimaal 5 keer per week een half uur beweegt. Je kunt op verschillende manieren zorgen voor extra beweging:

* Neem de trap in plaats van de lift
* Op je werk kan je de printer in plaats van naast je bureau aan de andere kant van je kamer of in een andere ruimte plaatsen.
* Pak wat vaker de fiets om bijvoorbeeld bodschappen te doen of om op je werk te komen.

Eet regelmatig

Het beste kun je zoveel mogelijk op vaste tijdstippen eten. 3x per dag een hoofdmaaltijd en 3 of 4 keer per dag een tussendoortje. Uit onderzoek is gebleken dat op onregelmatige tijdstippen eten, kan zorgen voor overgewicht.
Sla geen maaltijden over om proberen slanker te worden, want dat werkt dus niet.

Eet gevarieerd

Eet zo gevarieerd mogelijk. Dagelijks steeds hetzelfde eten is niet gezond. Zorg er in ieder geval voor dat je dagelijks alles uit de schijf van vijf binnen krijgt. Op deze manier krijgt jouw lichaam alle stoffen binnen die het nodig heeft.

Zorg voor goede nachtrust

Goede nachtrust is zeer belangrijk! Niet alleen voel je je lekkerder en presteer je overdag beter, maar als je te weinig slaapt, dan heeft het lichaam extra veel behoefte aan eten. Tot wel 900 calorieën per dag extra. Door slecht te slapen kun je wel een kilo per week extra aankomen. Zorg ervoor dat je minstens 7 uur per dag slaapt.

Je hoeft niet meer alleen af te vallen
Heb je behoefte aan wat meer begeleiding, probeer dan eens het Mentale Dieetplan. Wij hebben speciaal voor onze lezers een proefpakket samen gesteld in samenwerking met Katja Callens. Zo kun je kijken of het programma iets voor je is.









Laat hieronder jouw naam en e-mail achter en we sturen je geheel vrijblijvend hetvolgende toe:
mdp boek1 4 Tips om gezond te blijven

  • Gratis 20 heerlijke dieetrecepturen
  • Rapport: “7 stappen om blijvend vet te verbranden”
  • Een video om je motivatie op pijl te houden

 4 Tips om gezond te blijven

NO COMMENTS

Leave a Reply